چارپاور

سایت تخصصی شارژر و پاوربانک 
​​​​​
013-32015674
​​​​​

۰
محصولات تحفیف دار
راهنمای خرید
خرید اقساطی

انواع کابل شارژ، کاربرد ها و نکات خرید - راهنمای انتخاب

راهنمای خرید انواع کابل شارژ

 

کابل شارژ: انواع، کاربرد ها و نکات خرید – کدام یک را انتخاب کنیم؟

 

 

در دنیای امروز، انواع دستگاههای الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ، دوربینهای دیجیتال، دستگاههای پخش موسیقی و... بخشی اساسی از زندگی روزمره ما شدهاند اما همه این دستگاه ها به محض تمام شدن شارژ باتری، قادر به عملکرد نخواهند بود و ممکن است در لحظات مهم ما را در مواجهه با مشکل قرار دهند. داشتن کابل شارژ مناسب، میتواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و شارژ مورد نیاز گجت های ما را فراهم کنند.

 با وجود تنوع زیاد کابلهای موجود در بازار، انتخاب کابل مناسب میتواند گیجکننده باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کابل شارژ بپردازیم تا با آگاهی کامل بتوانید کابل مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

1. انواع کابل شارژ بر اساس نوع کانکتور

 

- کابل Micro USB: این نوع کابل برای بسیاری از دستگاههای الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت، دوربینهای دیجیتال و دیگر دستگاههای قدیمیتر استفاده میشود. این کابل دارای یک سر میکرو USB و یک سر USB-A است.

 

راهنمای خرید کابل شارژ میکرو / micro usb

 

-کابل Lightning: این نوع کابل به صورت انحصاری برای دستگاههای تولید شده توسط اپل مانند آیفون، آیپد و آیپاد استفاده میشود. کابل Lightning دارای یک سر Lightning و یک سر USB-A یا USB-C است.

 

راهنمای خرید کابل شارژ ایفون

 

-کابل USB-C: این کابل قابل استفاده برای بسیاری از دستگاههای الکترونیکی است که از جمله آیفونها، تبلتها، لپتاپها و دستگاههای دیگر میباشد. کابل USB-C دارای دو سر USB-C یا یک سر USB-C و یک سرUSB-A است.

 

راهنمای خرید کابل شارژ تایپ سی

 

2.انواع کابل شارژ بر اساس کاربرد

 

قبل از معرفی انواع کابل شارژ بر اساس کاربرد قصد داریم به معرفی 6 مولفه مهم بپردازیم که برای انتخاب کابل شارژ مناسب لازم است به آنها توجه کنیم.
 

-سرعت شارژ:  سرعت شارژ با واحد آمپر (A) سنجیده میشود. هر چه آمپر کابل بیشتر باشد، دستگاه شما سریعتر شارژ میشود.

-قدرت خروجی:  قدرت خروجی کابل شارژ، که با واحد وات (W) یا آمپر (A) اندازهگیری میشود، نشاندهنده حداکثر توانی است که کابل میتواند از منبع تغذیه به دستگاه شما منتقل کند.

-تکنولوژیهای پیشرفته شارژ:  کابلهای شارژ صرفاً سیمهایی برای انتقال برق از آداپتور به دستگاه شما نیستند، بلکه میتوانند از فناوریهای مختلفی برای افزایش سرعت، ایمنی و کارایی شارژ استفاده کنند. برخی از این تکنولوژی ها عبارتند از PD, QC, AFC و ... .

 

نکات مهم خرید کابل شارژ

 

-طول کابل:  کابلهای شارژ در طولهای مختلف موجود هستند. هنگام انتخاب طول مناسب، به محل استفاده از کابل و فاصله دستگاه شما تا پریز برق توجه کنید.

-برند و قیمت:  برندهای مختلفی کابل شارژ تولید میکنند که از نظر قیمت و کیفیت متفاوت هستند. قبل از خرید، تحقیق کنید و بهترین کابل را با توجه به نیازها و بودجه خود پیدا کنید.

- مواد و کیفیت ساخت: کابلهای شارژ از مواد مختلفی مانند پلاستیک، فلز و نایلون ساخته میشوند. هنگام انتخاب کابل، به دنبال کابلی باشید که از مواد باکیفیت ساخته شده باشد تا در برابر سایش و پارگی مقاوم باشد.

 

انواع کابل شارژ بر اساس کاربرد

 تا اینجا با أنواع کابل های شارژ بر اساس کانکتور و مولفه های مهم برای انتخاب کابل شارژ مناسب آشنا شدیم. در ادامه به بررسی انواع کابل شارژ که برای کاربرد خاصی طراحی شده اند میپردازیم:

 

کابل شارژ گیمینگ:

معرفی کابل شارژ گیمینگ

 

کابلهای شارژ گیمینگ معمولاً از ضخامت و کیفیت بالاتری نسبت به کابلهای معمولی برخوردارند. این امر سبب میشود تا جریان برق سریعتر منتقل شده و گوشی شما در مدت زمان کوتاهتری شارژ شود. همچنین  کابلهای شارژ گیمینگ با استفاده از فویل و شیلد باکیفیت، تداخل الکترومغناطیسی را تا حد زیادی کاهش میدهند. این امر سبب میشود تا تجربه بازی روانتر و بدون قطعی باشد.
کابلهای شارژ گیمینگ به گونهای طراحی شدهاند که در برابر کشش، خم شدن و پارگی مقاومت بالایی داشته باشند و برخی از آنها از نورپردازی RGB نیز بهره میبرند که میتواند زیبایی و جذابیت خاصی به محیط بازی شما ببخشد.
کابل شارژ های مخصوص بازی اکثرا برای راحتی دست ها دارای سوکت های T شکل، با زاویه 90 درجه اند و طول بلند دارند.

 

مشاهده، بررسی و خرید انواع کابل شارژ گیمینگ


کابل شارژ چند سر:

معرفی کابل شارژ چند سر

 

 

کابل های شارژ چندسر همانطور که از اسمشان مشخص است دارای چند نوع کانکتور هستند به طوری که شما با خرید یک کابل شارژ چند سر در واقع صاحب چند کابل میشوید و میتوانید از آن برای شارژ انواع دستگاه ها با انواع کانکتور ها استفاده کنید.
 

مشاهده، بررسی و خرید انواع کابل شارژ چندسر
 

کابل شارژ مغناطیسی:

معرفی کابل شارژ مغناطیسی

 

 

کابل های شارژ مغناطیسی یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین کابل های شارژ هستند به طوری که میتوانید در لحظه و با توجه به نوع کانکتور مورد نیازتان، از سری های مگنتی مختلف کابل استفاده کنید نوع کابلتان را تغییر دهید.

مشاهده، بررسی و خرید انواع کابل شارژ مغناطیسی

 

کابل شارژ جمع شونده:

کابل شارژ جمع شونده / کابل شارژ جمع شو

 

 

کابل های شارژ جمع شو یا کابل شارژ جمع شونده، قابلیت جمع شدن سریع دارند که این ویژگی باعث میشود فضای زیادی اشغال نکنند، دچار پارگی نشوند و به طور کلی برای استفاده و حمل و نقل راحت تر باشند.

 

مشاهده، بررسی و خرید انواع کابل شارژ جمع شونده
 

کابل شارژ LCD دار:

کابل شارژ LCD دار

 

 

برخی کابل ها دارای نمایشگر LCD هستند که میزان جریان و ولتاژ را نمایش میدهند. این ویژگی برای بسیاری از کاربران جذاب بوده و ترجیح میدهند از کابلی استفاده کنند که بتوانند  میزان آمپر دریافتی دستگاهشان را مشاهده کنند.
 

 مشاهده، بررسی و خرید انواع کابل شارژ
 

 

در این مقاله دسته بندی های مهم و کاربردی کابل شارژ را معرفی کردیم. برای انتخاب بهترین کابل شارژ، لازم است در ابتدا نوع نیاز و انتظارمان از کابل را مشخص کرده و پس از بررسی 6 مولفه مهم که در مقاله به آن پرداختیم، بهترین کابل شارژ را برای خرید انتخاب کنیم.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب کابل شارژ مناسب کمک کرده باشد.

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

دسته‌بندی‌ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش